Dag 10 - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

13 Maart 2011 | Thailand, Ao Nang

Allereerst was er vandaag op cnn een stuk over de tsoenami in Japan  iedereen in Nederland is in rep en roer naar er is hier niets van dat hele gebeuren te merken. Vandaag zijn we fijn een stukje gaan rijden. Een kilometer of 50, dit alles om warmwater bronnen te kunnen gaan zien. De tocht was een ware hel. Verkeer schiet van alle kanten om je heen. Maar naarmate de tocht vordert en we bij krabi in de buurt komen besluiten we te gaan roken en toch maar eerst een boottocht door de mangroven te doen. Er komt een man op ons af en vraagt of we mee willen varen voor 500 bath per uur. Nederlanders als we zijn willen we natuurlijk goedkoper. We bieden 400. Hij zegt, 800 voor 2 uur. Ok, en wij denken natuurlijk weer wat gewonnen te hebben. Hij wijst ons er op dat we wel verplicht zijn een helm te dragen en dat is geen luxe daar Cees met een kilometer of 60 door de straten heen jakkert. Dan zegt hij Dat we bananen moeten halen voor de aapjes. Dat gaan we doen maar we hebben geen idee waar. Na een minuut of 5 komen we bij een stalletje met bananen. Ze vragen 10 bath per banaan, dat is 25 cent voor een soit bakbanaan. Maar ja, er zit niet anders op. We gaan terug naar de man en stappen in. Eerst worden we naar een eiland gebracht om een grot te bekijken. In de grot wordt uitgebeeld hoe de oerbewoners hier in rotten leefde en zo. Bovenin hangen vleermuizen. We gaan terug.
Hop weer in het bootje en na een tijdje zien we het eerste aapje. Maar hij ziet ons niet. Daarna een vogeltje, maar Cees ziet hem niet. We gaan weer een stukje verder en na enige tijd varen komen we bij meer aapjes en deze willen wel een dure banaan. Door naar een fishfarm. Dit is wel grappig, ze tonen verschillende vissen en laten ons ze zelfs voeren. Daar terug naar de wal en op naar de heetwaterbronnen. Deze zijn 45 km verder op. Daar aangekomen zitten er allemaal kinderen in en het is waar, het zijn net aapjes. Na een klein stukje zwemmen proberen ze je na te doen. Na een jaar of tien zal hier een geheel nieuwe borstcrawl en vlinderslag zijn ontwikkeld. Het water is echt lekker, bijna heet zelfs. We gaan terug via een fossielen strand met schelpen. Je zou hier eigenlijk moeten betalen maar dat doen we niet. Na het gezien ze hebben zijn we daar blij om. Het mooiste is hier het uitzicht.

• 15 Maart 2011 - 21:43

Cor:

Mooi verslag Joop B. Raakhekke :-)
    Maar waar zijn de foto's?
    Maar mannen, nog heel veel plezier daar!

XXX

p.s. Stuur geen foto's meer per sms van prachtige zonsondergangen tijdens kantooruren graag. Bedankt.