dag 9 - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

17 Maart 2011 | Thailand, Phi Phi Don

De morgen is vroeg aangebroken. Rens is om half acht wakker en Cees een half uurtje later.
Het ontbijt stelt niet veel voor maar het vult.
We besluiten vandaag te voet het eiland te verkennen. Na veel geklauter, soms over vrij stijle wegen, komen we aan op "Long Beach". Dit is heel wat idilischer dan het stukje waar wij zitten. Er is een breed strand en er zit vis in de zee. We halen snorkelsetjes en besluiten de boel vanuit een ander perspectief te gaan verkennen. Nu is onder water goed te zien welke ravage er is aangericht aan het korraal. Bijna alles is dood en maar enkele stukken zijn bezig te herstellen.
Tussendoor zwemmen vissen in alle kleuren en maten.
Na enkele uren merken we dat we een aardige trek hebben ontwikkeld en gaan wat eten.
Het eten is hier ook beter en we zitten beschut onder de bomen met uitzicht op de branding. We hebben spijt dat we hier niet zitten. Wel vinden we een groot stuk koraal hier. Het ligt los tussen de rest van het dode koraal in de branding.
Na deze eerste strak blauwe dag zijn we lekker verkleurt en gaan voldaan terug naar het hotel om te douchen.
Savonds is het weer een hele happening om een aardig restaurant te vinden waar niet te veel schreeuwerige muziek wordt gedraaid. De "jeugd" loopt alweer met emmers drank door de straatjes en een stukje verder is het riool aan het overstromen, wat voor een heel onaangenaam aroma zorgt.
We gaan bij een soort chinees zitten en weer valt de onverschilligheid in de bediening op. Ditzelfde vinden we terug in de kwaliteit van het eten. Nee, zonde hoe men hier met hun industrie om gaat. We gaan terug naar het hotel met een colatje en gaan slapen.