dag 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

17 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Smorgens wakker worden is een rare ervaring. We hebben gelukkig geen kater, wel van de prijs van het bier. Wel krijgen we het ontbijt in het gangpad en de deuren van de trein staan open. We gaan in de deuropeningen zitten om hier een beetje wakker te worden. De bossen en hutjes schieten aan ons voorbij. We lijken wel rugzaktoeristen. Dan worden de bergen hoger en de trein mindert vaart. Bestemming bereikt.
We stappen uit en weer worden we begroet door allerlei mensen die ons naar de veerboot willen brengen. Dit alles natuurlijk voor een zacht prijsje.
We stappen in de bus en de rit duurt een goed uur, dan overstappen op de boot en nog een 45 minuten varen. Daar aangekomen horen we van de taxichaufeur dat onderhandelen over de prijs hier niet mogelijk is.
We vragen hem ons naar een rustige plek te brengen voor een hotel. Na een half uurtje rijden komen we aan bij een grasveld met huisjes. Rustig is het zeker. De huisjes zijn simpel maar alles is er. Het complex wordt gerund door een echtpaar. Naast hun complex staat een super de luxe complex maar daar zit bijna niemand. De wind waait hier hard en daar hadden we op de boot ook al last van. De zee is onstuimig en vol met rommel. Normaal moet het hier erg schoon zijn. We pakken uit en gaan iets te eten proberen te krijgen.
Dit is hier lastiger dan gedacht. Dan maar naar het hotel.
Het restaurant ziet er heel netjes uit alleen de bediening spreekt heel gebrekkig engels. Het eten is echter perfect en niet duur.
Om toch wat te beleven huren we een brommer voor 220 bath per dag en gaan het eiland rond. Het is niet zo groot want de hoofdweg loopt in een circel en is 50 km lang. Onderweg zien we waterbuffels en rubberplantage's. We komen aan in een klein toeristisch plaatsje en de temperatuur is aangenaam. Het schemert al en het is nog een graad of 30. De zee is onstuimig en we worden nat van onverwachte golven.
Aan het eind van het strand staat een gezellig tentje met kerstboomverlichting en besluiten daar te eten. Ook hier is het eten zeer goed alleen spat af en toe de zee te hoog op. Dan maar terug, want het is al donker en er is bijna geen verlichting. Cees heeft het stuur en maakt een jongensdroom waar, scheuren met een brommer. Ze zijn niet begrenst en al gauw rijden we een kilometer of 60. Allemaal erg leuk maar er is hier s'avonds weinig licht op de weg en niet alles is even egaal op het wegdek. Maar goed, terug naar het hotel en slapen.