dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

07 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag weer lang uitgeslapen. We kwamen er pas om een uur of 12 uit. Eerst maar eens ontbijten.
Beneden in het restaurant was een meisje dat ons hielp en zij was enorm gedienstig. Schuchter giechelend en rennend als een gekko. Geweldig. Gek eigenlijk, maar je verwacht dat ook hier.
Maar goed, een nieuwe dag wacht ons met nieuwe verrassingen. Vandaag gaan we het hotel uit en, ja wat eigenlijk. De bedoeling is China Town. Maar hoe komen we daar?
We beginnen met lopen. Op naar China Town. Onderweg gebeurt er natuurlijk weer van alles en we willen eerst weer een tempel in. Helaas is het boedistendag en we zouden er pas na 4 uur in mogen. Cees gelooft hier niets van en we zullen en moeten naar binnen. Volgens een bewaker moeten we rechts af om bij de ingang te komen. Een andere man, een "leraar" (het zijn hier allemaal leraren die je aan spreken) zegt echter dat het de andere kant op is. Cees besluit echter dat het genoeg is en zegt "yes, yes fine" om vervolgens er met stevige pas tegen aan te gaan. De linker kant wordt opgegaan. Er liggen HELE grote slakken in het grasveld langs de muur welke we moeten volgen en maken een rechtse bocht. Geen ingang, en een meter of 600 verderop weer een rechtse bocht maar nog steeds geen ingang. Wel een lokatie die we herkennen. Oh ja, we zijn hier gister geweest. Ben in dit kleine stukje wel vergeten te vertellen dat het 38 graden is met een luchtvochtigheid van 99 %.
Ik weet dat we hier.ook gegeten hadden en dat er ook taxi's en tuktuks staan. We besluiten een tuktuk te nemen om toch onze weg te vervolgen naar China Town. Deze keer is het niet echt een dodemansrit en komen we er zonder al te veel nieuwe grijze haren weer levend uit.
Aangekomen in de chinese wijk merken we gelijk de andere sfeer, nog drukker en chaotischer dan waar we al geweest waren. Hier hangt dr neonreclame 5 rijen dik en zover het oog kan reiken.
Maar de kleine staatjes zijn.leuker. hier kan je net met 2 mensen naast elkaar lopen en dat betekend dat een ieder in ganzenpas achter elkaar loopt. De koopwaar is voornamelijk plastik rommel en veel, heel veel eten.
We gaan straatje in en straatje uit. Nemen vier loempiatjes welke allemaal verschillend zijn. En na nog wat afslagen komen we weer bij een tempel. Het verschil met buiten het complex kan haast niet groter. De rust die binnen heerst doet je beseffen hoeveel herrie deze stad produceerd.
Het is middag en alles gaat dicht. We gaan weer richting de waterkant op via een snelverbinding ergens anders heen te gaan.
We hebben nu ook door hoe dat in elkaar steekt. Er varen een soort van waterbussen en deze gaan.zeer snel van de eene wijk naar de andere.
De bedoeling is om een park te gaan vinden dat, natuurlijk, aan de andere kant van de stad ligt.
Nou snel aan boord van de boot die onder begeleiding van luid gefluit aan had gelegd en op naar het volgende avontuur.
We slingeren kris kras over de rivier en ik ben echt kwijt waar we zijn. Gelukkig heeft Cees alles in het snotje en komen we op het juiste moment weer van de boot gesprongen. Je moet wel snel zijn want lles gebeurd binnen 1 minuut, aanleggen, passagiers in en uistappen en weer weg.
An de kade komen we weer op een soort marktje (eigenlijk is heel bangkok ééne grote markt) maar hier verkopen ze ook levende haver zoals een soort guppies (ze zijn niet veel groter) kleine aaltjes, meervallen, kikkers (groot) en schildpadden met een raar neusje.
Vol goede moed gaan we lopen.en komen langs een plantenmarkt. Hier hangen orgideën zo groot als mijn hand. Verder door komen we bij een soort paleisje en een tentenkamp. De sfeer is raar. Er is veel politie op de been en er staan wegblokkades met prikkeldraad. We lopen langs.het kampement en mensen zitten er te koken of staan zich te wassen. We lopen maar door.
verderop is de diergaarde maar die is nog maar een uurtje open. De wijk waar we lopen lijkt wel een ambasadewijk en er lopen haast geen mensen. Het jammere is dat er dan ook geen taxi's zijn en waar zijn die opdringerige tuktuks als je moe bent? Eindelijk zien we een taxi maar die wil ons niet meenemen. Dn maar op naar de volgende. Met hem mogen we wel mee maar hij spreekt heel gebrekkig engels en kan geen letters lezen alleen de Thaise symbolen. Dat wordt lachen want leg dan maar eens uit waar je heen moet. Hij brengt ons terug naar het haventje en zo kunnen we dan toch nog terug.
S'avonds gan we eerst voor een voetmasage. Dat hebben we wel verdient vinden we. We hadden op de eerste dg een leuk straatje gezien en dr gaan we heen. Eerst met de benen in een bak met visjes. Die eten de.doode huidcellen op. Als je je voeten in de.bak hangt komen er gelijk hele zwermen op af. Ze veroorzaken een rare sensatie, alsof je je tinteldoosje gestoten hebt maar dan in je voeten. Deerna een voet en nekmasage. Dat is een ieder aan te raden.
S'avonds in het hotel nog wat gedronken bij het zwembad. Waar we gister werden opgeschrikt door een kakkelak waren er nu drie.ratten die.tikkertje aan het spelen waren en één viel in het zwembad.