dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

17 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

De ochtend breekt aan en de dame die voor het resortje zorgt zit alweer op haar brommer. Echt ze doet alles op de brommer, maar het zij haar vergeven daar ze er alleraardigs bij kijkt en ze regelt echt alles voor ons.
Het ontbijt staat al klaar, in de wind want het waait hard. Er staat van alles, koffie, gebakken ei, fruit enz. Echt heel goed verzorgd.
Vandaag gaan we het eiland verkennen. Op de brommer gaan we kijken waar we allemaal kunnen komen. Allereerst leid de weg naar een waterval. Volgens de reisbeschrijving zou dit mooi zijn. Lang leven de tomtom want daarmee kunnen we vrij makkelijk de weg vinden. We moeten hier om de scooter te parkeren betalen, maar ja, we zijn op vacantie. Er volgt een pad met aan weerskanten toeristische rommel. Rens zijn oog valt op ingelijste insecten en een schorpioen en vogelspin. Daarnaast ligt een speelgoedklok met een echte spin met de pootjes ingetrokken. Cees wil niet geloven dat deze echt is, tot de spin gaat bewegen. Jakkie. Verderop gaan mensen weer met de olifanten de jungle door. Deze hebben echter hun slagtanden nog. Veel mooier om te zien. We moeten een stukje klimmen en het lawaai van de chicades is erg luid. Dan horen we de waterval. We kunnen naar beneden klimmen en zien de olifanten drinken. Aan de andere kant stroomt de waterval. We kunnen er in zwemmen als Rens niet zo afgeleid zou zijn door de vlinders en alle andere dingen. Na een poosje zijn we dan op het moment gekomen dat we in zwembroek staan en een verfrissende duik gaan nemen. Het water is fris maar lekker en erg diep. De stroming is stevig en levert aardige plaatjes op.
We klauteren er weer uit en de meute toeristen zwelt aan. Er is en bus of twee gelost en deze willen gewapend met camera allemaal de illusie wekken dat zij hier de enige waren.
Wij gaan door naar de tweede waterval. Deze ligt een stuk hoger. We zetten de brommer neer en gaan een stuk lopen. We komen weer langs een olifantensafari en een stand waar je op de foto kan met een tijgertje en een panter. Cees is gelijk weer verliefd. Maar eerst gaan we naar boven om de volgende waterval te bezichtigen.
Dat blijkt lastiger dan gedacht. Het is hier erg vochtig en af en toe een regenbij met een temperatuur van 30 graden. Om af te koelen heeft men hier baden gemaakt en voor de sfeer de bomen vol gehangen met orchideën. De bar is heel grappig in terasjes verdeeld en overal uitzicht op de waterval. Na wat gedronken te hebben gaan we weer naar beneden. Daar is Cees weer in dubio, wel of niet met een tijger op de foto. Na veel aandringen van Rens zijn kant gebeurt het dan toch. De tijger wordt goed in de gaten gehouden dat deze noet bijt. De panter ziet er minder lief uit en die laten we met rust.
Zo, nu door naar het uitzichtspunt. Dit ligt veel hoger en we moeten met de scootwr de berg op en soms is het zo stijl dat we moeten afstappen. Na enige tijd komen we een bordje tegen met "uitzigtpunt" Rens denk dat we er al zijn en besluit te gaan kijken. Het uitzicht is mooi maar het is niet het hoogste punt. We gaan verder. Deze keer komen we wel bij het hoogste punt. Boven op de berg is een restourantje met zwembad dat uitzicht heeft op de rest van het eiland. Het is hier erg mooi en het eten is goed, en niet te vergeten weer erg voordelig. We blijven hollanders nietwaar. Na gegeten te hebben gaan we verder maar worden gestopt doordat de weg is weg geslagen. Er is een enorm gat in het wegdek geslagen door erosie. We moeten eromheen en dat ziet er niet echt veilig uit.
We gaan verder en gaan naar een vlindertuin. Hier is een enorm net over een mooie tuin gespannen en inderdaad het stikt van de vlinders. In alle maten schieten ze voorbij. Er komt ook weer een buitje op ons neer en dat kan de pret niet drukken.
Nu is tijd voor een verfrissende duik. We gaan naar het strandje dat hier vlak bij is gelegen. Daar aangekomen hebben we het hele strand voor ons zelf alleen. Ook al komt er hier weer een bui over ons heen we blijven ophewekt, geloof me het is best lekker om in de regen te staan met 33 graden. Nu is de volgende bezienswaardigheid een boeda in zee, bereikbaar middels een klein weggetje. Het is wel aan de andere kant van het eiland. Op sommige stukken is het niet zo safe rijden. Alles schiet door elkaar heen en wij rijden met een kilometer of 50 zonder helm. Het begint te schemeren. Als we aankomen bij de boeda en het licht is hier nu prachtig. Voor ons in het tempelcomplex is een enorme goudkleurige boeda met de onderfaande zon erachter. Dat is nu echt een kodak momemt.
We gaan verder naar het plaatsje waar de veerboten aanleggen en besluiten hier te eten. Er is een enorme markt met etenskraampjes in twee lange rijen met daartussen allerlij tafeltjes en stoeltjes. We nemen hier loempiatjes met chilli. Daarna is het zeken naar een restaurant. Het enige dat we kunnen vinden is een restaurant gerund door een nederlander. Hier worden we verrot geprikt door muggen die we niet zien. Na het eten gaan we verder, het is pikke donker. Gelukkig is het niet ver meer en komen we veilig terug.