dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

07 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Vanochtend eers flink uitgeslapen, was om 9 uur het bed uit. We waren er om 12 uur ingegaan. Eerst gegeten in het hotel om vervolgens de spullen te pakken en op naar het volgende hotel.
Om snel op het volgende adres te komen besluiten we een taxi te nemen. Wat een happening zeg. De chaufeur wilde.maar dat we naar een winkelcentrum gingen.
Toen dat niet lukte wilde hij dat we naar iets gingen voor de meisjes. Nou, ook dat was niet nodig verzekerde ik hem.
Vervolgens kwam er een klaagzang in gebroken Thais over de drukte van het verkeer. Hij zou er niet doorheen kunnen komen en zo, we hebben gedaan of we het niet begrepen.
Ondertussen met TomTom in de gaten houden of hij niet om reed, maar nee, het was echt de snelste weg.
Aangekomen in villa cha cha zijn we blij dat we nu dichter bij het oude centrum zitten en besluiten naar het paleis te gaan.
Om daar te komen moeten we ons door een enorme hoeveelheid verkopers worstelen. Van alle kanten wordt ons aangeboden om in een tuktuk te gaan zitten, boottochtjes te maken, meisjes te kijken of om ergens te gaan eten of plastic rommel te kopen.
Gelukkig hebben we daar nog geen intresse voor en we banen ons door de menigte heen. Bij het paleis aangokomen blijkt dat we er niet netjes genoeg uitzien.maar niet getreurd, we kunnen voor 400 bath 2 lange broeken lenen. Geen g star maar we moeten het ermee doen. Het paleis is indrukwekkend. De ene gouden toren na de ander. Na ongeveer 1,5 uur rondgelopen te hebben beginnen we nicotine tekort te krijgen en gaan we richting rivier. We zien een leuk plekje om wat te eten en ja hoor we gaan aan de soep op zijn thaais. Voor cees niet te heet en dat is gelukt. Rens aan de hot en sour soep en cees aan kippensoep met noodels. Erg lekker.
Hierna op naar de rivier, daar dit gister niet gelukt is. Daar aangekomen weten we gelijk waarom. Alles, maar dan ook echt ALLES bij de rivier is dichtgebouwd. We kunnen voor 1300 (32,50) bath en tochtje maken met z'n tweëen, maar dat is VEEL TE DUUR vinden wij. Dus eerst maar eens verder kijken.
We hebben een beter idee, we enemen de veerpont, 30 bath (75 cent) voor met z'n tweëen. Dus wij net de veerbood, en aan de overkat aangekomen hebbeb w net de verkeerde loopplank om af te stappen. Deze was dusdanig verroest dat je via de randen naar het water kon kijken. In het water krioeld het van de vis. Ze zijn een centineter of 70 lang en lijken kwa bek op karpers.
Maar goed we gaan op naar de volgende tempel.
Na weer wat rond gelopen te hebben gaan we kijken, eigenwijs als we zijn, of we kunnen lopen naar wat arung. Dit is een van de oudste tempels in bangkok. Vanaf de rivier konden we hem zien liggen. Maar dat loopt uit op een ontmoeting met een klein achresief hondje en Cees vind het gelijk niet gezellig meer.
Maar goed weer terug naar de veerboot en deze blijkt ook naar onze temel te gaan.
Aangekomen bij de wat arung zien we pas hoe hoog hij is en dat we hem kunnen beklimmen. Naar boven is best spannend maar naar beneden is compleet anders. Wat is dat stijl zeg. We hebben wel een kokosnoot verdiend en nog nahijgend van de spanning worden we weer aangesproken voor de volgende aanbieding. Een tocht door de kanalen van bangkok. We nenem ons voor dat we nu echt gaan afdingen wan de prijs die ze vraagd is echt te hoog, 500 bath voor met z'n tweëen (12.50). Na wat gelach enzo mogen we mee voor 400.
Dekanalen zijn echt zoals je die in de reisdocumantaires ziet, oud en nieuw staat door elkaar, vissen worden gevoerd en kinderen springen alzwaaiend in het water. We zitten in een longtail boot en deze bracht ons ook weer terug naar de andere kant van de rivier. Vandaar gaan we naar de Wat Poh. Een tempel waar een ligende boeda is en een masageschool. Ook begint het al donker te worden, maar na een worsteling met iemand die zich alsgids aan ons probeert te verhuren gaan we verder. Het tempelcomplex is schitterend, nee letterlijk. Alles is met kleine spiegeltjes bedekt. Als de schemering in zet lijkt alles goud te kleuren.
Langzaam gaan we terug naar het hotel en onderweg nemen we een traditioneel Thais gerecht, burgen king.
Die avond gaan.we op zoek naar de homowijk van bangkok, en dat is er niet 1 maar meerdere, waar heb je die luxe. Daar aangekomen is het een drukte van.jewelste. overal kerstlichtjes en jongens op straat om je stripclubs in te sleuren. Na het nodige aan bier besluiten we om naar huis te gaan. Helaas wil geen enkele chaufeur zijn meter aan zetten. Dan maar met de tuktuk.