dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

06 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Tien uur smorgens. Hier is het drie uur. We hebben bijna niet geslapen in het vliegtuig, alhoewel het beter ging dan ik had verwacht.
We hebben ingechekt en de koffers zijn met iemand van het hotel mee gegaan. Na het inchekken gaan we naar de kamer. Deze is op de 29e verdieping. Een blikdoor het raan doet ons herrinneren dat 29 verdiepingen best hoog is. We hebben prachtig uitzicht op de snelweg.
Maar goed, eersteven douchen en dan de stad verkennen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een uurtje lopen door de meest rare straatjes met veel te veel verkeer en overal, nee echt overal, eettentjes waar de meest rare etenswaren wordt bereid (we hebben om te proberen maar 4 kippevleugeltjes genomen), komen we in een stuk van de stad waar het wat drukker lijkt te zijn. De eerste tempel. En het het monument voor de democratie doemen op. Nu moet het allemaal niet zo ver meer zijn, toch. FOUT. Na weer.een drie kwartier gelopen te hebben, en het is ondertussen donker (uurtje of half zeven), hebben we weer moed verzameld om het volgende te eten. Cees vond de sate al heel de tijd lekker ruiken en.die bestellen we dan maar, zes stuks. Na enig aandringen nemen we er nog twee bij want die zouden lekker moeten zijn. Cees loopt even weg en de verkoper raad aan omver chili bij te nemen. Nou lekker, andwoord ik, doe maar.
Ik was helemaal in de veronderstelling dat dan een appart bakje erbij gedaan zou worden maar nee, de satetjes verdwijnen in een grote pot met chili. Ze worden er weer uitgevist en in een zakje gedaan. Cees komt weer terug gelopen en we gan op pad na de sate te hebben afgrekend. De twee extra stkjes blijken lever te zijn en dat vinden we niet zo. Wel heeft Cees ondertussen begrepen dat er iets heets aan de hand is met de sate. Maar hij.houd het binnen. Sterker nog hij vind het zelfs lekker, het moet allemaal niet gekker worden.
We lopen door en na weer de nodige omzwervingen komen we in een gedeelte waar het ECHT VEEL drukker is. Alles gaat door elkaar taxi's tuktuk's voetgangers en brommers. Dat hier geen noemenswaardige.ogelukken gebeuren is mij een raadsel.
We gaan in een van de straatjes wat drinken en er staat een man achter een grote bbq. Ik bestel er maar wat bij en Cees is niet zo hongerig. De straat waar we aan zitten is vlak achter het hotel waar we morgen heen gaan en is de.Thaise variant op Benidorm. Allerlij mensen proberen ons allerlij prullaria te verkopen en de ene is nog niet weg of de volgende staat er al. Ook trekt er een kar met gefrituurde insekten voorbijhet bier wordt geserveerd en we moeten nog 20 minuten wachten op de vis.
Maar als deze.dan geserveerd wordt heeft Cees ook ineens trek. Het is rode snapper net knoflook en peper, heel veel knoflook en weinig peper. Veel te lekker naar we kunnen nu niet meer met goed fatsoen met iemand praten, haha. Lekker boeiend en gewoon door eten.
Hierna even bij het.volgende hotel gekeken en door rchting de rivier waar niet bij te kome is.
Dan maar naar het hotel. Maar daar we aardig moe zijn nemen we de tuktuk. Met gevaar voor eigen leven, daar alles door elkaar schurt, en tegen hangend.om.niet in de bocht om.te vallen zijn we terug en gaan slapen want het was een vermoeiende dag.

• 15 Maart 2011 - 21:29

Cor:

Wíe ging er ook al weer insecten eten!? En wie laat de 1ste de beste kans schieten...!?

XD