weer een luie dag met een ruwe zee - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu weer een luie dag met een ruwe zee - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu

weer een luie dag met een ruwe zee

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

10 Maart 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Ik ben wakker geworden vandaag rond acht uur en zit op het balkonnetje. Nu merk je dat je in een gayhotel zit. In de eetzaal hoor ik al "Ain't no mountain high enough" van Diana Ross uit de speakers knallen. We komen laat uit bed en zijn aardig duf van de alcohol van gister. De zon is al weer flink aan het schijnen maar staat bij ons gelukkig niet naar binnen. Anders zou het daar alweer enorm warm zijn. Bij het ontbijten mogen we drie dingen van de kaart kiezen en we zitten daarna dan ook goed vol.
Daarna is het op naar het strand, we gaan er nu maar eens een vakantie van maken. We zetten de auto weer bij een hotel en lopen naar het strand via een pad van losse stenen dat aardig steil is. Aangekomen op het strand zien we dat de golven vandaag lekker hoog zijn en we kunnen niet wachten tot we het water in kunnen. We gooien de handboeken neer en rennen richting het water en de branding zorgt er voor dat, waar je eerst tot je knieën in het water stond, je ineens tot aan je middel in het water staat. Gelukkig is de zee hier nog steeds lekker warm. Al dobberend in de branding merken we al snel dat de golven hoger worden en ook is het soms lastiger om te blijven staan als er een golf over je heen komt. Naarmate de vloed vordert worden de golven hoger en worden we zelf op een gegeven moment door de strandwachten teruggefloten omdat het te onveilig zou worden. We merken al snel dat de vloed anders verloopt dan normaal en de golven inderdaad groter blijven worden. Het is een geweldig gezicht als ze tegen de rotsen uiteen spatten. We gaan een stukje verder lopen en het grappige is dat je het ene moment een meter of twee van de vloedlijn af loopt en vervolgens ongeveer tot je liezen in het water staat. De kracht waarmee de golven terug gaan richting zee is dan ook goed voelbaar.
We gaan een happie eten en hebben voor ons een live uitzending van Baywatch. De strandwachten hebben het druk, om de haverklap horen we de fluitjes om mensen te waarschuwen en soms wordt er iemand met de surfplank terug gehaald. We hebben de zee ook nog niet eerder zo hoog zien komen met vloed. Bijna alle bedjes staan nu in het water.
Na enig tijd hebben we genoeg van dit schouwspel en gaan terug naar het zwembad. Even afkoelen.
's Avonds wordt er uitgebreid gegeten en Cees zit met drie kreeften voor zijn neus. Het was een mooie dag en gaan vroeg onder de wol om er morgen weer vroeg uit te gaan. We gaan nog een keertje terug naar het park om andere dieren te spotten.