nieuw stukje reis, nieuw hotel - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu nieuw stukje reis, nieuw hotel - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu

nieuw stukje reis, nieuw hotel

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

09 Maart 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vandaag is het de laatste dag van de rondreis en de laatste week hebben we zelf samengesteld.
We hebben een tour gepland staan met een gids door het nationale park Manuel Antonio. We worden om 7.40 uur opgehaald met een busje. Het grappige is dat in het busje al iemand zit die we ook in Monte Verde hebben gezien. Volgens mij maken alle toeristen het zelfde rondje hier. Bij de ingang van het park worden we al getrakteerd op de eerste dieren. Er hangt een luiaard in de boom en er vliegt een enorm mooie grote (zo groot als je hand) vinder met een metalliek blauwe kleur langs ons. Er zitten toekans in de bomen en alweer een luiaard maar dan met drie tenen in plaats van twee. Het park is niet groot maar het is inderdaad zoals de gids in Monte Verde zei "een openlucht diergaarde". Ook zien we hier verschillende soorten hagedissen, van grote groene die in de bomen leven tot grijzige die door de droge bladeren rennen. Aangekomen bij zee zitten daar pelikanen hun kostje te vangen. Na een uur of drie hebben we het hele park doorlopen en gaan we na het eten van een bak met fruit terug naar het hotel.
Na te hebben uit gecheckt gaan we naar het nieuwe hotel.
We gaan naar een hotel dat ongeveer 700 meter verderop zit aan de zelfde weg. Het is een "gayhotel" en het gaat de eerste keer worden dat we in zo'n hotel zitten met z'n tweeën.
Het hotel is een beetje Grieks opgezet en dat zie je al op de parkeerplaats. Daar is de muur wit geschilderd en zijn er kleine blauwe lantaarntjes op de muur geplaatst om de parkeerplaats 's avonds te verlichten. Binnen het hek is de receptie en een steile trap naar beneden waar verschillende huisjes aaneengeschakeld staan. We zitten in kamer vier en dat zou de kleinste kamer zijn.
We moeten al gelijk bij de ingang een klein trappetje af en komen dan op het balkon van onze kamer. Het balkon heeft uitzicht over een stuk bos en de zee. De kamer zelf is grappig. Er staat een twee persoons bed in en alles wat je nodig hebt en er is een wc en een douche.
We gooien de koffers neer en gaan verder want de kamer is nog niet klaar.
We gaan wat eten in een restaurant waar we weer worden verrast door een luiaard die vlak bij onze tafel op zoek is naar sappige blaadjes. Het geen dat opvalt is dat deze helemaal niet zo lui lijkt en in een rap tempo door de boom heen klautert.
Terug in het hotel in en dalen de trap af naar het zwembad. we passeren de andere kamers en de meeste hebben uitzicht op het pad, dus wat dat betreft hebben we het getroffen. We lopen via de eetzaal naar het zwembad en dat is heel netjes, het zwembad heeft een geweldig uitzicht op zee.
We gaan hier een beetje luieren vandaag want het is tenslotte vakantie.
Al zwemmende komen we met verschillende mensen in gesprek en de meeste komen uit Amerika, maar ook zijn er twee Duitsers en twee Fransen. Ook komen er twee Nederlanders het zwembad in en deze hebben echt een heel bijzonder verhaal. Zij zijn uit Nicaragua gekomen waar hun hotel door de politie bestormd was en zij hebben 26 uur op een politiebureau moeten zitten zonder dat ze wisten wat zij gedaan zouden hebben. Het bleek om de eigenaren van het hotel te gaan maar de politie neemt dan gewoon alle mensen mee. Een raar verhaal dus!
's Avonds kan je hier geen gebruik maken van het restaurant en we gaan een klein stukje verder op de weg naar een restaurantje met live muziek. We bestellen ons eten en we delen een voorgerecht, nacho's. Dit blijkt zoveel te zijn dat we hier eigenlijk ons hele maal al mee hadden kunnen doen. We laten dus de helft staan. Ik denk dat Het menu een beetje te veel op dikke Amerikanen is afgestemd. Na het eten gaan we terug naar het hotel waar er nog een koude fles wijn op ons wacht en we de dag daarmee gaan afsluiten.