een luie dag - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu een luie dag - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu

een luie dag

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

08 Maart 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vandaag was een enorme luie dag. Daar we vijf dagen in dit plaatsje blijven hebben we ons voorgenomen maar eens lekker naar het strand te gaan. We parkeren de auto zonder problemen en lopen via een pad naar beneden. Het strand is rustig en we lopen naar een beschut plekje Om niet levend te verbranden in de zon. Het is laag water geweest en de golven zwellen langzaam aan tot leuke hoogte. We gooien de spullen neer en rennen de zee in.
We laten ons door de golven mee slepen naar het strand en kijken wie van ons daarmee het verste komt. Leuke bezigheid maar snel vermoeiend dus na een uurtje op naar de handdoeken.
Daar aangekomen liggen we wel in de schaduw maar is het al goed warm. Boven het zand zie je de lucht al dansen. Ik hou het niet uit daar ik me begin te vervelen en loop naar de zee. Na een beetje te hebben lopen rommelen in zee zie ik Cees met de filmcamera in de weer. Hij kijkt naar de bomen waar we onder liggen en staat te filmen. Na een paar minuten neemt hij versneld een paar stappen richting zee en laat de camera zakken. Het lijkt alsof hij schrikt. Ik loop naar hem toe en hij wijst naar de grond. "Daar, leguanen en die kwam hard op me af" zegt Cees. Inderdaad er lopen leguanen hier en ze willen de bomen in om de vruchten en/of de bladeren te gaan eten.
Hierna volgt er nog een troep apen die de bosjes onveilig maakt.
Hierna is het een beetje spelevaren in de golven en dan moe en voldaan naar het hotel.
Zoals ik al zei, een enorme luie dag.

• 08 Maart 2012 - 13:33

Mam:

Is het de bedoeling van de foto die het verslag van deze dag vergezellenis dat wij stikjaloers zitten te kijken naar de temperatuur bij jullie. Nu ik laat je bij deze weten dat het gelukt is. Wij komen net terug van boodschappen doen en het is knap guur met een hoop winddus je begrijpt dat we best velangen naar een beetje warmte en zonneschijn.Jullie zijn al aan je laatste week bezig het is omgevlogen maar geniet nog lekker van de laatste week.Groetjes uit een guur Rotterdam.