dag 7 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: ceesenrens

Blijf op de hoogte en volg Rens

17 Maart 2011 | Thailand, Krabi

Vandaag is het weer inpakken, we gaan naar Ko Phi phi. Een eiland dat heel idillisch schijnt te zijn. Om twaalf uur worden we opgehaald dus tot die tijd maar aan het zwembad hangen.
In het busje blijkt dat we nog meer mensen moeten ophalen waaronder ook een gezin met drie kinderen en twee verlepte duitsers die veel te spraakzaam zijn.
Dan op naar Krabi, naar de boot. Daar aangekomen moeten we langs een paar kantoortjes die ons van alles proberen aan te smeren. We kijken voor een hotel maar ze willen niet zakken met de prijs dus besluiten door te lopen. Daarna wacht ons een hele lange pier welke we af moeten lopen waarna de boot in zicht komt. Het is een catamaran.
Bij het vertrek, en kwartier te laat, is de kustlijn van Krabi goed te zien. We zitten op het bovendek dat zich, nadat we zijn gaan zitten, snel vult met backpackers en mensen van de lokale bevolking.
Onderweg hebben we regen en het is warm, maar na twee uur zijn we er dan eindelijk.
Het is een gekkenhuis als we van de boot komen, alles loopt door elkaar. Op het eiland zijn geen auto's maar alleen handkarretjes en fietsen. We worden gelijk aangevallen door hordes mensen die ons een hotel proberen aan te smeren maar willen weer eerst wat drinken en kijken hoe dit werkt. Vervolgens gaan we op jacht naar een hotel. Dit lijkt lastiger dan gedacht. We gaan drie kraampjes af en merken al gauw dat ze hier door hebben wat ze kunnen rekenen. Alles is een stuk duurder. We besluiten om te gaan kijken bij een hotel, dat men ons wil aansmeren en komen gelijk in de set van "Oh, oh Gerso". Allemaal anabolen types en geblondeerde wijven en harde muziek. Nee, dit is niets.
We nemen iets dat rustiger is en aan het einde van het "Tsunami pad" ligt. Het is wel even lopen maar we hebben een strandje, zwembad, rust en we zitten lekker veilig.
S'avonds gaan we eten en merken dat ook dit een stuk duurder is. Het doet allemaal erg spaans aan, inkluis het publiek.
Na het eten verkennen we het eiland en komen aan de andere kant van het eiland, dat is alleen maar een straatje door lopen. Hier staan vier tenten waar de muziek in vier verschillende stijlen, luid over de zee wordt uitgestrooid.
We gaan terug.naar het hotelletje en besluifen morgen verder te kijken.