Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu

Sarapiqui

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

27 Februari 2012 | Costa Rica, Sarapiquí

Vannacht heeft het ongelooflijk geregend en de zee ging enorm te keer. Het leek wel een of we langs een drukke snelweg lagen, zo'n geluid was het. Het is nu 05,50 uur in de ochtend. In de verten klinken de brulapen alweer. Ben nog een beetje van mijn stuk van gister en mis de camera's want er gebeurt van alles dat ik vast wil legen. Gister hebben we ons maar bezat. Toen we zaten te eten begon de regen al en het zicht was nog maar een meter of twee. Vandaag is goed te zien hoeveel er gevallen is daar er water in de geulen om het huis staat en dat water stroomt. Alles is klam want het blijft ook warm. Cees ligt nog te slapen en ik zit op de veranda te genieten van de opkomende zon en het woud dat wakker wordt. Ook de baby die ik gister hoorde is al weer wakker en die hoor je in de verte huilen.
Gied nu eerst ontbijten en dan op naar de volgende bestemming, Puerto Viego Sarpiqui. Het is een kleine vier uur rijden en dan zouden we er moeten zijn.
Onderweg hebben we zware tropische buien en ook dit blijkt onze dag niet te zijn want langs de kant van de weg vinden de gieren volop voedsel, aangereden wild en honden. We hebben ze al een langs de weg zien springen en ook deze keer zitten er een een stuk of tien bij een dode hond. We komen aangereden en twee zijn niet op tijd weg. Één komt voor het wiel. Dit geeft een enorme knal. De tweede komt tegen de ruit. Vergeet niet deze vogels zijn groot. We schrikken ons te pletten. Ik zit met mijn handen voor de ogen en Cees heeft een stukje met ogen dicht gereden.
Rond half twee zijn we op de plaats van bestemming. Het is is een soort van natuurreservaat waar we zitten. Alle huisjes zijn wijds verspreid over het park in groepen van vier. Ze staan op palen en zijn door loopbruggen met elkaar verbonden. Er is ook een hangende brug over een snelstromende rivier. Geloof het of niet maar we zijn dus voor de eerste keer een meter of vier boven de grond op een gammele brug. Cees maakt er een sport van om te wiebelen en mij te horen schreeuwen. Hier in dit park zien hier in goed anderhalf uur meer dieren dan in de dagen hiervoor.
We zien een grote hagedis (één meter ongeveer), verschillende vogels, kleine hagedissen enz.
Helaas zitten we hier maar minder dan een dag want het park heeft ook nog een heel groot stuk privé bos. Het was wel leuk geweest om hier in te gaan. Ook kan je hier via de rivier middels een bood de omgeving verkennen maar daar is niet veel tijd voor.
Het is een drukke dag geweest en gaan dadelijk eten en douchen. Morgen moeten we al weer naar de volgende bestemming, de Arenal vulkaan.

• 27 Februari 2012 - 19:54

Mam:

Laat Cees zijn ogen maar open houden achter het stuur ik heb anders het idee dat hij heel veel spannende dingen mist.De vakantie is tot nu toe in meer dan een opzicht avontuurlijk het is voor de thuisblijvers redelijk spannend met gieren langs de kant van de weg en apen die je wakker brullen.Heb het goed daar en geniet.

• 28 Februari 2012 - 10:48

Mandy:

Hi!!!
    Wat een verhalen, ik zit nu al te griezelen als ik aan die grote spinnen denk! Leuke foto's... Hebben jullie al een andere camera Balen zeg!
    Veel plezier nog! xxx