dag drie (weer Punta Cocles) - Reisverslag uit Cocles, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu dag drie (weer Punta Cocles) - Reisverslag uit Cocles, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu

dag drie (weer Punta Cocles)

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

25 Februari 2012 | Costa Rica, Cocles

De dag bevind rond een uur of vijf 's morgens. Het enige dat je hoort zijn de insecten en kikkers. Rond half zes horen we de eerste apen in het bos roepen, geen mooi geluid. Vlak daar na, we zitten ondertussen op het verandaatje
Ook een eekhoorn dient zich aan en klimt langzaam de boom in. Er loopt hier echt van alles.
We gaan na het ontbijt naar een nationaal park dat erg mooi schijnt te zijn.
En dat is het eerste stuk ook. Een uitstekende rots in de branding waar je op kan. Dan ben je omringd door golfen van een meter of twee welke kapot vallen op witte stranden.
De weg die volgt is minder fraai en is vergeven van de spinnen. Niet de kikkers en kaketoe's die ze belooft hadden. We nemen en kortere route en gaan over het strand. Na een stukje lopen moeten we langs een rots en doen dat dan ook maar, het lijkt wel vanuit het niets, worden we geraakt door een flinke golf. Hierdoor doen nu de telefoons, camera's en filmcamera het niet meer. Voor vandaag is de lol er dus af. We gaan terug en zien nu wel kikkers, apen, vogels en een luiaard. Helaas is dit niet voor het nageslacht vastgelegd. Morgen eerst op zoek naar een nieuwe camera. Gelukkig hebben we de i pats nog dus kunnen we gewoon ons reisverslag vervolgen. Telefonisch zijn we dus niet te bereiken en we kunnen ook niet bellen. Vanavond een relaxt avondje in het hotel, lekker eten een wijntje en lekker Chillen.