Eerste dag (de heenreis) - Reisverslag uit La California, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu Eerste dag (de heenreis) - Reisverslag uit La California, Costa Rica van Rens Braak - WaarBenJij.nu

Eerste dag (de heenreis)

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

24 Februari 2012 | Costa Rica, La California

Dag 1 aankomst in San José.

We zijn nu 12 uur onderweg en hangen boven de oceaan. Heb een houten kont en trek in een sigaret. Maar ja dat gaan nu even niet. Het duurt nog een uur of 7 voordat we landen.
Vanochtend eerst om even vier uur opgestaan en vertrokken met de auto naar Cees zijn zus. Zij heeft ons met de auto naar Schiphol gebracht (heb daar niet veel van gemerkt wan mijn hartje sliep nog). Om vervolgens in een enorme drukte terecht te komen op Schiphol. Ik wist Niet dat het rond een uur of 6 al zo druk was daar.
Eerst maar een bakkoffie gehaald en een panini met ei en bacon.
Vervolgens met het vliegtuig naar Madrid om daar vervolgens met een soort onbemande metro in rap tempo van de ene kant van het vliegveld naar het andere te gaan. Wel grappig daar je gewoon door de voorruit het parcours kunt zien dat afgelegd gaat worden.
Dan aangekomen bij de gate vanwaar het vliegtuig naar San José gaat vertrekken. Ook daarin het goed druk en rommelig. Maar goed we zijn aan boord gekomen een zijn nu ongeveer halverwege. We hebben een soort van past gekregen waarvan Cees dacht dat deze aangebrand was maar het bleek tonijn te zijn (heerlijk dus).
Na veel te veel uren reizen kwamen we aan en was het een enorme heisa bij de douane en imigratiedienst. De formuliertjes die ingevuld moesten worden waren met een veel te klein lettertype of ik moet toch een leesbril.
Eenmaal buiten werd het al donker en in de rit naar het hotel waren alleen de bergen te zien met rood gekleurde bewolking. Wel een mooi gezicht.
De rit naar het hotel ging door enorm chaotisch verkeer en duurde ongeveer een uur of zo, voor onze beleving in ieder geval erg lang.
Eenmaal aangekomen in het hotel (een uur of zeven lokale tijd) zijn we aardig moe en willen we maar één ding, slapen.
Eerst nog maar even wat eten en dan op naar bedje. Het is dan een uur of negen (vier uur 's nachts Nederlandse tijd). Op naar een nieuwe dag.

• 24 Februari 2012 - 14:23

Richard En Cor:

Heel veel plezier kanjers.
    Geniet van de wel verdiende vakantie en we lezen jullie rapportjes met plezier !

XXX

• 24 Februari 2012 - 15:47

Mam:

Leuk te lezen dat jullie moe maar voldaan over zijn.
    Heb het leuk.

• 24 Februari 2012 - 22:12

Joe En Liek :

lieve schatten,
    leuk joh zo.n reisverslag!! ga lekker genieten van jullie welverdiende vakantie!!! tot de volgende verslag!! xxx van ons

• 25 Februari 2012 - 18:11

Esther:

Hey Cees en Rens,

Heel veel plezier. Geniet ervan!!
    xxx