Dag 2 van Thailand 2014 - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu Dag 2 van Thailand 2014 - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

Dag 2 van Thailand 2014

Blijf op de hoogte en volg Rens

28 Februari 2014 | Thailand, Lamai Beach

Dag twee,

Vanochtend waren we vroeg wakker. Nogmaals voor de zo'n op kwam zat ik al op het balkon. Zachtjes werd de wereld om meen wakker en begon geluid te maken.
Vandaag eerst maar even kijken of er een brommer gehuurd kan worden en de omgeving in, maar niet op een lege maag.
Er is nog niemend bij het restourants als we aankomen en gaan zitten aan een tafel bmet uitzicht aan zee. Of eerder gezicht aan zee, want die zit vlak onder ons. Grappig hoe je, als je de tijd hebt, wel gewoon luncht en als alles al klaar staat is het wel heel makkelijk.
Goed, eerst maar eens een brommer regelen en de hoort op. De brommer is echtst binnen 5 minuten geregeld en gewapend met twee mooie pispot helmen gaan we de weg op. Wel weer even wennen daar men hier links rijd. Het is drie jaar geleden dat we hier waren maar het lijkt alsof ze het hele eiland verbouwd hebben. We herkennen niets. Na een flink stuk rijden komen we bij de grote gouden buda. Deze staat op een schiereiland en ook deze hadden we op een hele andere plek verwacht. Het eiland is niet alleen verbouwd maar ze hebben het ook een kwart slag gedraaid. In de herinnering lag het aan een andere kant van het eiland.
Het stadje waar we eerder op een strand hebben gegeten is niet te vinden vooralsnog dan maar de eerste de beste paar winkels bij elkaar proberen om teenslippers te verkrijgen.
Hierna terug naar het hotel een eerst maar eens van de zon gaan genieten.
Het is heel veranderlijk in de zon. Er staat een zeewind en je hebt niet in de gaten hoe warm het is. Cees heeft lastvan een "Jetleg" en neemt er zijn gemak van. Althans hij zegt dat hij daar last van heeft. Het kan ook een excuus zijn.
We hebben ons voor genomen dat dit een luie vakantie zou. Zo lui zelfs dat we dame van het reisbureau vergeten en we worden gehaald door nog een Nederlands stel dat wel klok kan kijken.
We krijgen wat informatie over de volgende bestemmingen en de laatste is goed blijven hangen. We zitten in een hotel dat bij goed weer te bekijken is vie een terreinauto en bij slegt weer via de boot. Klinkt spannend dus.
Savonds gaan we ons opfrissen, en savonds is hier al vroeg daar het rond een uur of 7 al donker is, en dan blijkt hoe snel we al kleuren hier. Het witte en vermoeide is al redelijk weg gewerkt door de zon.
We eten bij een tent aan zee welke een buffet aanbied maar dat is niet echt geslaagd. Tot overmaat van ramp worden we ook nog getrakteerd op een soort dansvoorstelling van een danseressen waarvan we vermoeden dat ze als jongen geboren zijn.
Gelukkig kunnen we er wel om lachen en is het toch nog een geslaagde avond.
We gaan op naar het hotel om de "vermoeiende" dag van ons af te slapen en morgen weer fris te beginnen.

• 28 Februari 2014 - 16:18

Marianne Van De Braak:

Leuk om te horen dat alles lekker meevalt. Het kleurtje weer aanwezig is en de vermoeidheid uit jullie botten trekt

• 28 Februari 2014 - 16:22

Marianne:

Het is fijn om te lezen dat het genieten is aan de andere kant van de wereld.
    En ook dat de kleur weer lekker bruin is geworden na al die

• 01 Maart 2014 - 08:32

Marianne Van De Braak:

Lieve

• 01 Maart 2014 - 08:37

Marianne:

Lieve kinderen wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Het is zoals je schreef in jullie beleving een heel ander eiland als de vorige keer.
    Toch vermoed ik dat ze het niet gedraaid hebben sinds dat jullie er waren.
    Geniet maar lekker en groetjes vanuit een regenachtig Rotterdam. Mam.