We gaan er weer eens op uit, na twee jaar. - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu We gaan er weer eens op uit, na twee jaar. - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Rens Braak - WaarBenJij.nu

We gaan er weer eens op uit, na twee jaar.

Blijf op de hoogte en volg Rens

27 Februari 2014 | Thailand, Lamai Beach

Na een kleine twee jaar gaan we het weer eens proberen. We gaan wegerend kijken hoe het is om in het buitenland te vertoeven. Na de overval van laatst en de stress van afgelopen jaar zijn we wel toe aan iets wat ongecompliceerd is en wat wel een aangenaam climaat heeft. Na het nodige verzinnen en rondkijken op internet was daar, weliswaar gesoufleerd, de optie Thailand. Ja, misschien geen gek idee, gewoon lekker luieren en de vorige keer is dat goed bevallen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Dus gister af gerezen naar Schiphol, we waren er om een uur of 7 en eerst maar wat eten. Boven de taxfree winkels is een aantal restourants bij elkaar gaan zitten dus daar moeten we kunnen slagen. We strijken neer bij een soort van a
Amsterdams café en het ziet er gezellig uit. We bestellen saté met friet en wat te drinken en het geen er dan opgediend wordt is best lekker maar niet veel. Goed afrekenen dan maar en op naar de "gate". De rekening valt wel tegen. Twee sateetjes en twee glazen fris komt neer op 56.20 euro. Best pittig. Maar ja, dat was de satesaus ook.
Op naar het vliegtuig waar we op rij 60 zijn gezet nadat eerst Cees daarvoor zijn koffer moest kwijt raken. Niet zijn schuld trouwens maar de dame bij het inchecken vond het nodig om nog met de vorige mensen te praten en toen Weerdt de band waar de koffer op stond geactiveerd en deze gleed weg zonder label naar de bagageruimte. Stress. Want hoe komen we nu weer aan die koffer op de plaats van bestemming? De dame beloofde ons dat het goed zou komen en als goedmakertje mochten we op rij 60, bij de nooduitgang.
Hier heb je meer beenruimte en is dus een gewilde plaats voor langere vluchten.
Aan boord gekomen lijkt het wel of de plaatsen in vliegtuigen iedere keer krapper worden. En nee, het ligt niet aan mij wand ik pas al jaren in de zelfde maat spijkerbroek en tshirt.
We hebben gelukkig iets kunnen slapen in het vliegtuig en dat scheelt een stuk.
Aangekomen op Bangkok moeten weer door de nodige controles heen en Daan weer een uurtje of twee wachten. We gaan alvast kijken waar we dadelijk op moeten gaan stappen en daar is een flinke wandeling voor nodig. Ook de plekken waar wat je kunt roken zijn dun gezaai en besluiten terug te lopen om dat te gaan vragen. Vervolgens wordt Cees aangesproken door iemand van de luchthaven daar hij de rugzak bij de controlle had laten liggen. Haha, haastige spoed.......
We gaan verder en het is in Bangkok alweer 4 uur (6 uur later dan in Nederland) en vliegen door naar Koh Samui.
Het vliegveld aldaar kennen we en is niet meer dan een paar daken op palen, alles is open. We worden opgehaald door een taxi en gaan richting hotel. We zijn best moe van het reizen er er zal vandaag niet veel meer gebeuren. De zo'n begint al onder te gaan als we aankomen. Het hotel is netjes en licht inderdaad vlak aan zee.
We gaan ons welkomst drankje halen en houden het voor gezien voor vandaag. Eerst maar eens kijken hoe die bedden slapen, want ze zagen er hard uit.

• 27 Februari 2014 - 07:26

Marianne Van De Braak.:

Fijn om te lezen dat alles goed verlopen is. Dat het bed er zo hard uitzag kon ik op de foto niet zien,ik dacht eerder het is haast het bed wat bij jullie thuis staat. Wij hopen dat jullie lekker uitgerust terug komen en genieten van de rust daar zeker na de afgelopen periode die zo als je zelf beschrijft behoorlijk bobbelig is geweest. Veel liefs van ons en tot de volgende keer. Mam.

• 27 Februari 2014 - 12:26

Marijke Duurland:

Wat heerlijk om jullie reisverslag te lezen, dat wordt weer genieten de aankomende 2 weken :-) En jullie natuurlijk ook genieten xxx